fredag 4 juli 2008

På promenad

Kvällspromenader är skönt, och har man hund i bagaget finns det ju mer än en anledning att verkligen ge sig ut på en tur också. Är kvällen dessutom underbar finns inga ursäkter, fast oftast hittar jag en eller annan ändå ;o) Jag är rätt lat med att gå. Igår var det Amelie och jag som gick själva (jo, jag har gått långpromenad två dagar i sträck.. kors i taket minsann), men i kväll fick jag med båda barnen. Lucas tog med sin cykel men det var helt OK förstås. Cykeln passade för dem båda att rulla fram på ibland, tänk att det finns stunder de är så här sams :o) Svängen vi gick kallas i folkmun här "Burgen runt" och jag vet inte hur långt det är egentligen. Vi gick i sakta mak och det tog en timme och fyrtio minuter. Jag ska ta och köra svängen runt en dag och mäta upp. Det vore kul att veta.
Så fort vi var hemmavid igen ville Amelie ner och bada, och Lucas gick att övertala efter en stund. Och badade gjorde de! Tänk vilken kväll... här är klockan halv nio. Milda-jycken fick inte hoppa i för matte, jag vill inte ha blöt stinkande hund i husvagnen i natt. Och själv höll jag mig på torra land också, jag gillar inte att frysa...

1 kommentar:

  1. åh, gotland är sååå härligt, suss!
    Har per åkt hem? är det bara du och barnen kvar nu?
    ps snart ses vi ds
    ann-britt på öa

    SvaraRadera